tisdag 30 september 2008

Feghet!

Här sitter man och väntar på bussen hem efter en lång dag (för lång) på jobbet och börjar prata med en, visar det sig, väldigt spännande tjej.
Och vad gör man, jo fegar ur.
Inte likt mig att försitta en sådan chans att i alla fall be om eller ge sitt mobilnummer för vidare kontakt.
Men nää, då dyker tanken upp att jag säkert verkar vara en jobbigt desperat singel bara om jag så spontant vill fortsätta samtala och se om det kan leda till nåt spännande. Efter bara en halvtimme på bussen mellan Trollhättan och Vänersborg.
OCH!? .. Hur i sjutton ska jag kunna träffa henne igen nu då (eftersom jag inte tog chansen att framstå som en desperado) om inte slumpen verkligen vill det? Hon bodde ju långt borta i Skara för tillfället.

Får väl hålla tummarna och kasta nåt mynt i en önskebrunn kanske.. och se till att inte försitta nästa chans.

Jaja, nog om det. Har två tips som jag vill dela med mig av.

1. För er som av någon anledning stannar i Vara för ett tågbyte, så finns det ett italienskt fik med hemgjord sorbé och god espresso som heter Gelateria Café. Väl värt ett besök tycker jag!

2. http://peterenglund.wordpress.com/2008/06/01/om-mod-och-feghet/ - Ett blogginlägg av Peter Englund om Mod & Feghet som är väl digt läsvärt!

Inga kommentarer: